reklama

Vianočné chvíle s virtuálnou rodinkou

Čas vianočný už je tu, rodinky si užijú. Netreba nám darčeka, slova srdcia pohladia. Keď ozajstná rodina chrbtom sa nám otáča, rýchlo zapnem počítač, mobil a hneď tam aj koment hodím...........

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čas vianočný už je tu, rodinky si užijú. Netreba nám darčeka, slova srdcia pohladia. Keď ozajstná rodina chrbtom sa nám otáča, rýchlo zapnem počítač, mobil a hneď tam aj koment hodím. V ťažkej chvíli pomôžu, cestu nám vždy ukážu. Ryby chytať sami vieme, zo stránky sme naučené. Výrobky sme tvorili, kto je v čom tak šikovný. Spoločný chat ako relax, silu nám vždy denne dodá.

Pocity členov skupiny Skupinová sociálna práca počas vianočných sviatkov:

  • som členkou a zároveň adminkou v skupine Skupinová sociálna práca. Sme síce spojene cez internet, niektoré aj telefonicky, ale snažíme sa pomáhať z toho mála čo máme. Myslím, že stránka funguje perfektne. Rodinky sú v zlej životnej situácií a tak nejako máme aspoň cez sviatky k sebe bližšie. Každý má túžbu mať krásne Vianoce a vidieť radosť v detských očkách, žiaľ bohu sami si pomôcť nevedia. Aj tieto rodinky si zaslúžia pokojne, šťastné a veselšie sviatky. Ale pomohli žienky sami medzi sebou a tá, ktorá mala napečené viacej rozposlala par dievčatám, ďalšia rozposlala ďalším. Dorozumievali sme sa cez fb správy a aby to bolo prekvapenie, tak sme sa zahrali aj na detektívnu kanceláriu :-), aby sme získali adresy. Nie je dňa, kedy by sme nezapli fb a nepozreli, čo je nové na našej stránke. Každý má svoje starosti a problémy, pre ktoré je členom v nasej skupinke, ale každý jeden sa snaží našimi radami pracovať na svojom probléme, keďže sa chceme aj odreagovať, tak sme si vytvorili spoločný chat s názvom ,,Babsky pokec,, či ,,Mamičky,, . Fungujeme ako jedna veľká rodina, kde pekne a povzbudivé slovo znamená viacej ako akákoľvek finančná či materiálna pomoc. Som rada že do tejto skupiny patrím;

  • som členkou perfektnej skupinky Skupinová sociálna práca. Som veľmi rada, že som sa do tejto skupinky dostala, našla som veľmi veľa ľudí s podobným a veru aj neľahkým osudom ! Pri niektorých sa človek usmeje a pri niektorých tečú slzy. Som rada že som spoznala kopu úžasných ľudí a našla veľa virtuálnych priateľov a každý jeden deň si nájdem chvíľku času, aby som aspoň nazrela ako sa im darí. Niekedy stačí, že si Vás len niekto vypočuje a hneď je Vám ľahšie na duši;

  • chcel by som vzdať úctu mojej priateľke, ktorá vytvorila túto skupinu a viacero stránok na pomoc rodinám v núdzi. Už samotný nápad bol výnimočný - nielen pomáhať ľuďom v núdzi, ale motivovať ich aj aby si pomáhali navzájom. Postupom času sa zo strohých správ na FB stali dôvernejšie príbehy, niektoré sa zmenili na telefonáty, telefonáty na osobné stretnutia a osobné stretnutia na priateľstvá. Väčšina z nás tu našla pochopenie, radu, povzbudenie alebo materiálnu pomoc. Myslím, že práca urobila nejedny Vianoce krajšími, emočne bohatšími, ukázala toho pravého ducha Vianoc;

  • vďaka tejto skupinky som pochopila čo je zmysel rodinky. Moja teta, ujo a či mama no veru žiadna sláva. Vlastná rodina ma odhodila do kúta ale moja virtuálna rodinka vôbec na milé slová nie je skúpa. Vďaka virtuálnej rodinke vedia moje deti čo sú krásne Vianoce, či dorazil stromček s diaľky, iskričky v očkách deti sa rozžiarili. Mne dala skupinka neskutočne veľa lásky porozumenia milé slová čo dušu pohladia a v právnych veciach vždy poradia. V živote som spravila veľmi veľa chýb, ale dostala som druhú šancu a som vďačná že môžem v tejto skupinke biť;

  • som v podstate šťastný človek, ktorý má dve rodiny. Skutočnú, ktorú tvorí moja mama, moja ťažko postihnutá dcéra a ja. Oveľa väčšia je však moja virtuálna rodinka. Je to ozajstná rodinka, rodinka, ktorá pomáha, ktorá nenechá svojho člena v ťažkostiach. Sú s ním v radostiach i ťažkostiach. Nikoho neodmieta, pomáha odbornými radami, no aj dobrým slovom. Som rada, že som sa stala súčasťou tejto skvelej skupiny ľudí, ktorí obetujú svoj voľný čas, aby pomohli ostatným. Nie je nič krajšie, ako pocit, ktorý máte z pomoci človeku, ktorý to nevyhnutne potrebuje. Pre ten pocit sa oplatí žiť. Pre ten pocit som sa stala súčasťou tejto rodiny;

  • som šťastná pretože mám rodinu, skvelého manžela, deti a veľa naozaj dobrých priateľov vo svojom okolí aj na tejto stránke. Mnohých poznám len z písmeniek, iných osobne. Každý sa však na šťastie pozerá inak. Pre starých ľudí je možno šťastie, keď zvládnu prejsť zo svojho domu k obchodu a spať, pre mamičky je šťastím keď sa ich dieťatko naučí chodiť, deti sú radi ak dostanú v škole jednotku s ktorou sa môžu pochváliť a možno si vyslúžiť aj sladkú odmenu v podobe čokoládky alebo aj láskyplnej pusy od mamky, či hrdé potľapkanie pleca od otca. No čo potom tí ľudia, ktorí v živote zdanlivo šťastie nemajú? Bezdomovci, deti bez rodičov, hladujúci, chorí alebo starí ľudia, ktorých rodina nechala napospas osudu, či dokonca sporo odeté "tety" na ulici bez štipky sebaúcty, zarábajúce si na živobytie. Aké majú oni šťastie? Žiadne. Povie si mnoho ľudí. No ich šťastie je dokonca krajšie než to obyčajných ľudí. Kto z nás sa dokáže tak radovať z kúsku chleba a teplej polievky, útulného domčeka, alebo z pomoci priateľa? Kto dokáže milovať svojich rodičov viac ako deti, ktorých vlastný rodičia zomreli, prípadne sa ich neľútostne zbavili hneď po narodení? Ich šťastie spočíva v tom, že sa nájde nejaká dobrá ľudská duša, ktorá súcití s ich situáciou a chce im pomôcť. Šťastie sa nedá porovnávať. U každého je iné, stále sa mení. Mojim šťastím je táto stránka. Táto stránka a ľudia čo ju riadia a na ktorú som natrafila v čase zúfalstva a beznádeje. Vďaka dobrým ľuďom som ja a moja rodinka strávili tento rok po mnohých rokoch krásne Vianoce. Zakaždým keď som v stave zúfalstva zapnem PC a pookrejem, polahodím svojej duši. Začítam sa do riadkov iných mamičiek a je mi na duši akosi lepšie, ľahšie. Veď je tu predsa moja najväčšia virtuálna rodina a s ňou sa nikdy necítim sama, Spoločne riešime problémy, pofúkame naše boľavé srdiečka. Som rada že ste, že je tu niečo pre nás. Preto želám všetkým mnoho dobrého do Nového Roku 2015 a aj tých ďalších rokov čo budú nasledovať. Adminkám prajem aby mali s nami veľa trpezlivosti a žienkam aby siali medzi seba veľa lásky a úcty a nie závisť a vypočítavosť.

Mária Hullová

Mária Hullová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poskytujem základné sociálne poradenstvo cez sociálnu sieť a po čase som zistila, že ľuďom v núdzi chýbajú základne informácie o tom, kde sa môžu so svojím problémom obrátiť. Rozhodla som sa vytvoriť svoju vlastnú stránku Skupinová sociálna práca, ktorá je zameraná nielen na sociálne poradenstvo, ale aj na riešenie domácich problémov, bývania či pomoc potravinami, lebo každý niečo vie, každý má skúsenosť a každý môže niečo odovzdať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu